Thursday, June 08, 2006

REZERVA DE METAFORE



Pana pe la 20 si ceva de ani obisnuiam sa port la mine un carnetel in care notam metafore, asocieri ciudate de cuvinte. Inca mai am carnetelele acelea si le rasfoiesc cu uimire si acum. Privind "retroactiv" imi dau seama ca asta era un motiv serios pentru a nu imi face prieteni...sau prietene. Ma si vad intr-o situatie in care, fiind in mijlocul unui sarut, m-as fi oprit sa notez in carnetelul meu "Iunie- iulie/sarutul tau/ciresele coapte"...
Am fost intotdeauna in pana de cuvinte! Mi-ar fi placut sa am un cuvant de rezerva..."al cincilea cuvant"...! Cuvinte nespuse..."necuvinte" cum le zicea Nichita...
Ar fi frumos sa avem cuvinte nespuse! Cuvinte pe care nu le-am spus niciodata, pe care le pastram ca pe o comoara, infasurate frumos in ambalajul lor original. Ca pe o sticla de vin vechi pe care o deschidem doar la ocazii speciale sa rostim cuvantul doar atunci cand credem ca el poate fi rostit....Ce liniste ar fi daca lumea ar pretui cuvintele!
Sau...sa fie cuvinte pe care le spui doar o singura data in viata...cuvinte ce au fost TABU si au redevenit TABU imediat dupa ce au fost rostite....

No comments: