Tuesday, June 06, 2006

CERCURILE RELATIONALE



Zilele trecute am cunoscut pe cineva. Fapt divers, se poate spune! In fiecare zi cunoastem pe cineva...
Mi-am dat seama, insa, ca lumea mea nu mai e atat de mica! "Lumea mea" inseamna pentru mine oamenii pe care ii cunosc si care, la randul lor, cunosc alti oameni... Ati auzit de hi5, http://www.hi5.com/ ? E un site care are ca principiu faptul ca facandu-ti un nou prieten acesta aduce cu el inca 3 nivele de prieteni...In acceptiunea mea asta inseamna inca 3 cercuri relationale.... Mi-am reaminti, astfel, de un studiu facut de americani (expresia asta a devenit un laitmotiv...ati auzit de un studiu facut de papuasi?!)... In studiul asta se spune ca intre doi oameni de pe pamant exista doar maxim 7 verigi de cunoscuti...
Adica intre mine si Angelina Jolie sunt doar maxim 7 prieteni!!! Poate mai putini...!!! Si oricand as dori as putea face rost de adresa ei de mail...sau ID-ul ei de pe Yahoo Messenger...ha ha ha...:)) Ar trebui sa aiba asa ceva, nu credeti!?
Sa zicem ca asa este!... Lumea asta, din punctul meu de vedere, are doar 7 cercuri, in mijloc sunt eu iar, concentric, prietenii mei....! O lume fragila guvernata de Banca Favorurilor, a carui guvernator e Paolo Coelho... Un prieten e o entitate oarecum virtuala, are propriile cercuri relationale permanent in miscare, trebuie "intretinut"...o urare de sarbatori e un semn...un favor.

NOTA: "Banca Favorurilor" e un concept care apare in ultima carte a lui Coelho, "Zahir"...De fapt el spune ca a aparut intr-o carte a unui scriitor...american. Este o banca care nu lucreaza cu bani, lucreaza cu relatii...


"...Intr-o zi iti cer un serviciu, poti sa spui nu, dar stii ca imi esti dator. Vei face ce-ti cer, eu voi continua sa te ajut, ceilalti vor vedea ca esti o persoana loiala, vor face si ei depuneri in contul dumitale- alte relatii- pentru ca lumea asta e cladita din relatii, si asta-i tot. Si ei iti vor cere ceva intr-o zi, dumneata ii vei respecta si ajuta pe aceia ce te-au sprijinit, cu timpul te vei putea bizui pe toti, ii vei cunoaste pe cei care trebuie sa-i cunosti, iar influenta dumitale va creste pe zi ce trece."

No comments: